запчастин, пн-пт 10:00 до 17:00,
cб. 10:00 до 17:00
Гальмівні колодки
Часті питання про Гальмівні колодки
-
Які бренди в категорії гальмівні колодки найпопулярніші?
-
Які ціни на гальмівні колодки?
Ціни на товари варіюються від 40 грн. до 43 726 грн.
-
Які гальмівні колодки найдешевші?ТОП-3 недорогих товарів у цій категорії в Автовекторі:
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 81.11308-0128 MAN за ціною 40 грн.;
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 32 41 1 129 986 BMW за ціною 55 грн.;
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо SP1185 Hi-Q за ціною 96 грн.;
-
Які найпопулярніші гальмівні колодки у 2025 році?У 2025 році в Автовекторі часто купують:
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 0 986 424 523 BOSCH;
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 0 986 494 005 BOSCH;
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 0 986 494 427 BOSCH;
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 0 986 495 098 BOSCH;
- Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 025 231 3119/W MEYLE;
Ціни на гальмівні колодки (вартість на Травень 2025)
Товар | Ціна |
---|---|
Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 181822 ICER | 1 222 грн. |
Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 2804.12 ROADHOUSE | 1 302 грн. |
Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо 2973.02 ROADHOUSE | 1 251 грн. |
Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо P 85 126 BREMBO | 1 819 грн. |
Комплект гальмівних накладок, дискове гальмо P 85 147 BREMBO | 1 927 грн. |
Гальмівні колодки – деталь у машині, яка відповідає за безпеку на дорозі. Вони допомагають сповільнювати автомобіль чи зупиняти його. Особливо важливо, щоб в екстреній ситуації, коли водію треба було різко загальмувати, вся гальмівна система була справною. Колодки при натисканні на педаль тиснуть на диск чи барабан, викликаючи тертя і змушуючи машину скинути швидкість.
Типи гальмівних колодок
Є дискові гальма та барабанні. У кожного є свій принцип роботи фрикційних накладок. Дискові колодки під час гальмування тиснуть на гальмівні диски розташовані на одній осі з колесами. За рахунок тертя між цими елементами машина починає гальмувати. Такі деталі розташовані попарно з двох боків від диска і працюють разом з гальмівним супортом — спеціальним механізмом, який приводить їх у рух.
Якщо гальма барабанні, то в такому випадку колодки тиснуть на стінки барабана всередині. Переважно такий тип присутній на бюджетних авто класу В як Renault Logan або малолітражних Citroën, Peugeot.
Хоча у більшості сучасних автомобілів ставлять дискові колодки на передній осі, оскільки на неї припадає більше навантаження. А на задню вісь встановлюють барабанні. Дискові забезпечують краще гальмування навіть при великому завантаженні машини, але при цьому вони швидше зношуються та замінювати їх потрібно частіше.
Відрізняються колодки матеріалами, що входять у фрикційну суміш. Серед них можуть бути:
- Керамічні - найдорожчий варіант. Такі колодки гальмівні повільніше зношуються, стійкі до температури, виробляють менше пилу, але при холодному гальмуванні можуть не спрацювати різко.
- Напівматеріали - оптимальний варіант для багатьох машин. На 30% вони складаються з металу, залізного порошку, міді чи графіту. Велика частка складу дістається неорганічним наповнювачам та модифікатором тертя. Накладки такого складу відрізняються гарною тепловіддачею та плавним гальмуванням. Але вони досить гучні та гірше працюють за мінусової температури.
- Органічні - зустрічаються рідше через меншу зносостійкість при високих температурах. Роблять їх із органічних матеріалів як смола, скло, вуглець чи волокна, вони забезпечують м'яке гальмування і менше пилу проти металевими.
- Низькометалеві - поєднують у собі метали та органічні речовини. Зазвичай поєднують мідь або сталь із додатковими волокнами, що покращує теплообмін та процес гальмування в цілому.
Кераміка підходить для спортивних моделей за рахунок термічної стійкості та непогано справляється з навантаженнями. Металеві колодки підходять для машин з великим ваговим навантаженням: ті, які їздять бездоріжжям, або вантажні авто. Органічні моделі в основному обирають у країнах, де запроваджено жорсткі екологічні норми.
Розподіл колодок за складом досить умовний. Немає такого матеріалу, який був би недорогим, не створював гальмівний пил і гучні звуки, не зношувався десятиліттями і славився б однаковою ефективністю на всіх авто. Є сенс заплатити трохи більше за кераміку чи метал.
Переваги гальмівних колодок високої якості
Купити гальмівні колодки високої якості трохи дорожчі, ніж інші, дійсно варто. Виробники намагаються поєднати в запчастинах на автомобіль максимум характеристик як довговічність та зносостійкість, відносна екологічність та робота в екстремальних умовах.
Декілька ключових переваг високоякісних колодок:
- Гальмівна здатність краща. Водій може швидше зупинити машину за потреби, не зіпсувавши при цьому самі диски. Це важливо враховувати, якщо ваша машина має справу з підвищеними навантаженнями - їзда ґрунтовими дорогами або перевезення вантажу.
- Служать вони довше. Зазвичай високоякісні колодки роблять із металевих сплавів, які забезпечують тривалий термін служби. Заплативши трохи більше за виріб, ви можете суттєво заощадити на ремонті гальмівної системи у майбутньому.
- При гальмуванні шумів менше. Поїздка для водія та пасажирів стає більш комфортною. Разом із зниженням звуків зменшується і кількість пилу, а колеса та гальмівні диски менше покриваються шаром бруду.
- Стійкість до високих температур вища. Термостійкість важлива для водіїв, які люблять швидкісну їзду або перевозять важкий вантаж. Стійкість до термічного впливу дозволяє працювати краще всій гальмівній системі.
Віддаючи перевагу високоякісним гальмівним колодкам, ви загалом збільшуєте свою безпеку на дорогах. Якісні запчастини допомагають зменшувати витрати на ремонт та матеріали для нього. При цьому враховуйте, що вартість буде вищою. Ціна гальмівних колодок залежить саме від матеріалів та характеристик зносостійкості.
Як зрозуміти, що гальмівні колодки настав час міняти?
Декілька ознак, які вказують на знос запчастин для гальмування:
- Скрип та шум гальм. Зазвичай цей звук з'являється у пік стирання колодок. Якщо під час натискання на гальмо з'являється скрип, це означає, що замінювати деталі потрібно якнайшвидше.
- Відстань для гальмування зростає. Якщо вам здається, що потрібно сильніше втиснути педаль гальма в підлогу і тільки тоді машина зупиниться, запчастини вже зношені і не здатні на нормальне функціонування.
- При натисканні на педаль з'являється вібрація або тремтіння. Це означає, що колодки втратили однорідність і вже на межі зношування.
- Вся система гальмування почала працювати по-іншому. Наприклад, недостатня потужність, витік гальмівної рідини або інші ознаки вказують на те, що, як мінімум, не завадить діагностика.
Зношуються колодки природним шляхом або через неправильну експлуатацію. Природний знос передбачає, що фрикційна накладка поступово витончується через постійну механічну роботу. Зазвичай у посібнику кожної машини вказують параметр мінімальної товщини колодок. Якщо ви під час сезонного огляду виявили, що ваша накладка потоншала, її час міняти.
Не завжди накладки потрібно міняти через 10 тис. км шляху. На швидкість стирання впливає стиль водіння. Спокійна їзда піде на користь багатьом запчастинам усередині машини, а змушувати машину працювати максимум від світлофора до світлофора — погана ідея.
Впливають на термін служби і умови експлуатації машини. На трасі колодкам доводиться рідше працювати, а на вибоїстій ґрунтовці — частіше. Завантаження машини теж важливий фактор. Повне завантаження пасажирами, перевезення важкого вантажу зменшують час служби машини.
У сучасних моделях машин, переважно європейських та американських, можна використовувати спеціальні датчики зносу гальмівних колодок для зручності водія. Їх встановлюють разом із накладками, стираються вони разом. Коли товщина колодки сягає допустимого мінімуму, на датчику вже перетирається спеціальний металевий провід і контакти розмикаються. Тоді загоряється індикатор зносу гальм на панелі приладів.
У японських та корейських машинах є спеціальна металева скоба, яка замінює датчики. Коли колодка стирається, скоба починає тертися об металевий диск. Скрипучий звук виходить терпимим, але неприємним. За це деталь ще називають «скрипуном».
Іноді міняти колодки доводиться ще до закінчення мінімального терміну експлуатації. Причини чому це відбувається:
- поверхня накладки, що треться об диск, перегрівається і твердне, часто так буває з неякісними запчастинами;
- колодка тріскається і розсипається - матеріали деталі не підходить під навантаження;
- зовнішня сторона зносилася сильніше за внутрішню — нерівномірність викликає проблеми з механізмом гальм.
Міняти доводиться весь комплект гальмівних колодок, навіть якщо зносилася лише одна запчастина із чотирьох. Хоча частіше змінюють обидві передні або обидві задні пари.
Ставлять нові фрикційні накладки і якщо ви змінюєте диски. Навіть якщо колодка була абсолютно новою і нещодавно поставлена, вона не зможе щільно контактувати з новими запчастинами. Тепло, яке з'являється під час тертя, розподілятиметься нерівномірно, з'являтиметься точечне перегрівання. В результаті і диск, і накладка псуються. І доводиться наново купувати весь набір.
Інструкція, як замінити колодки
Поміняти фрикційні накладки та всі пов'язані з ними деталі можна самостійно або звернутися до професіоналів на СТО. Перед заміною гальмівних колодок підготуйте всі необхідні інструменти. Знадобляться гайкові ключі, торцеві головки, викрутки та мастило для гальм.
Змінюємо дискові колодки
Машина повинна стояти на рівній поверхні на стояночному гальмі. Під час підготовки потрібно відкрити капот, зняти кришку з бака, де знаходиться гальмівна рідина. Так простіше переміщати поршень циліндра. Встановіть під колеса противідкатні елементи, послабте колісні болти і підніміть автомобіль домкратом.
Алгоритм заміни колодок:
- Виверніть кермо до упору, щоб отримати доступ до супорту.
- Напрямні супорта потрібно вивернути і зняти, потім підняти кришку і зафіксувати сам супорт, щоб не пошкодити шланги.
- За допомогою плоскої викрутки вдавіть поршень, підтягніть старі колодки і зніміть їх
- Протискрипні пластини потрібно відокремити від накладок і покрити невеликою кількістю гальмівного мастила.
- Скоби теж потрібно зняти і рясно змастити з усіх боків.
- У нових колодках потрібно змастити вуха і місця, де деталь стикається з протискриними елементами.
- Поставте нові деталі на місце демонтованих, можна скористатися інструкцією до конкретного автомобіля.
- Покрийте мастилом поршень і поверніть на місце супорт, добре закрутіть напрямні.
Те саме потрібно зробити і на другому колесі. Відразу варто перевірити герметичність системи. Роблять це, не раз натискаючи на педаль гальма.
Змінюємо барабанні колодки
У випадку з барабанними гальмами підготовка до заміни та сама. Послідовність дій:
- Зніміть гайки, які кріплять барабан, і демонтуйте його, знімаючи зі ступиці, можливо, доведеться використовувати молоток, щоб простіше знімати коло.
- Сфотографуйте положення тяг, фіксаторів та пружин – так легше запам'ятайте і після повернути все на місце.
- Відкріпіть стоянковий трос, а за ним зніміть тяги та пружини.
- Зніміть старі колодки.
- На нові колодки поставте в потрібній послідовності тяги і пружини - тут стане в нагоді фотографія, зроблена раніше.
- Встановіть механізм на місце та проведіть прокачування системи.
Прокачування в гальмах потрібне, щоб прибрати повітря із системи. Це потрібно зробити до того, як ви поїдете машиною. У цій справі бажано мати помічника. Знадобиться гальмівна рідина, ідентична тій, що знаходиться в баку, та шланг, діаметр якого підходить під штуцер.
Один край шланга потрібно опустити в ємність з рідиною, а другий приєднати до штуцера. Його потрібно трохи послабити, а людина в машині в цей час має натиснути до упору гальмо педаль і тримати її в такому положенні. Після того, як виходить все повітря, штуцер затягують. Бажано починати прокачування з далекого від головного циліндра колеса.
FAQ: найбільш поставлені питання
Як часто потрібно міняти колодки у гальмівній системі?
Виробники запчастин на машину кажуть, що, як мінімум, перевіряти колодки потрібно кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу. У цей час слід оцінювати стан усієї гальмівної системи. Краще робити це разом із сезонною заміною шин.
При цьому для барабанних гальм оптимальний термін заміни більший. Потрібно перевіряти такі накладки кожні 30 тис. км. На швидкість заміни колодок впливають стиль їзди, частота експлуатації машини та місце, де ви переважно їздите. Рівна траса повільніше виснажує гальмівну систему порівняно з ямами та пересіченою місцевістю.
Що таке обкатування гальмівних колодок?
Обкатка гальм допомагає збільшити ефективність всіх елементів у системі. Вона включає поступове прогрівання запчастин до робочої температури, щоб встановити нормальний контакт між колодками та дисками. На поверхні обох елементів утворюються термопластик. Він покращує зчеплення та зводить до мінімуму ризик деформації та тріщин.
Обкатувати нові деталі потрібно поступово: починають з легких та повільних гальмування, навантаження при цьому невелике. Наприклад, можна проїхати на низькій швидкості і кілька разів зупинитися. Рекомендують перші 200 км, в принципі, не натискати різко на педаль.
Що таке "прокачування гальм"?
Після заміни колодок потрібно прокачати гальма. На СТО це роблять самі механіки. Коли ви самостійно цим займаєтесь, не забудьте під час першого заводу авто кілька разів до упору натиснути на педаль. Вона обов'язково провалюватиметься, а гальма — не працювати. Натискати потрібно доти, доки не повернеться нормальна пружність педалі. Якщо це знехтувати, можна серйозно себе підставити на дорозі.
Що таке антиблокувальна гальмівна система?
Антиблокувальна система (скорочено ABS) не дає колесам блокуватися, коли ви натискаєте на гальмо. У цей час АБС менше тисне на диски та колодки, що дозволяє безпечно скинути швидкість.
Як можна зменшити зношування колодок?
Збільшити ресурс фрикційних накладок можна, якщо ви натискатимете на гальмо плавно в кілька повільних натискань. Уникати аварій можна не натисканням на педалі, а за допомогою дистанції на дорозі. Якщо у вас барабанний механізм, то в мороз не варто надовго залишати авто на стояночному гальмі. Інакше накладки можуть примерзнути до барабанів.
Висновки
Купити колодки високої якості – це означає убезпечити себе на дорозі та в перспективі заощадити на ремонті всієї гальмівної системи. Покращене гальмування, стійкість до підвищеної температури та мінімальний шум під час скидання швидкості дають важливі переваги таких запчастин.
В Україні замовити їх ви можете в інтернет-магазині Avtovektor. Тут ви можете знайти відповідні деталі під свою машину, вказавши в пошуку інформацію про транспорт. У каталозі вказана інформація про те, скільки запчастин в наявності та як довго їх потрібно очікувати. Швидка доставка, великий асортимент та вигідна ціна - головні характеристики магазину. Тут представлені оригінальні товари відомих компаній, як LAND ROVER, JAGUAR, PORSCHE та інших.